طراحی ربات اینستاگرام و تلگرام

طراحی ربات اینستاگرام و تلگرام

ربات پیشرفته اینستاگرام می‌تواند طبق هشتگ‌ها یا لوکیشن‌ها یا حتی لیست پیج‌های محبوب شما، جامعه هدف‌تان را تعیین و شروع به فالو کردن، لایک کردن، ارسال کامنت و دایرکت و حتی لایک کردن کامنت‌های مخاطبین کند. همه این فعالیت‌ها باعث می‌شود افراد به اکانت شما حساس شده و پیج شما را ببینند و طبق محتوا و موضوع فعالیت شما تصمیم به فالو کردن پیج‌تان کنند. این بالاترین کیفیت دریافت افزایش فالوور اینستاگرام است که به هیچ عنوان هیچ روش دیگری نمی‌تواند چنین معجزه‌ای برای پیج شما انجام دهد!

ربات اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

یک «اسکریپت» (Script) خودکارسازی چگونه می‌تواند موجب شود که یک صفحه کاربری در اینستاگرام، دنبال‌کنندگان و پسندهای (Likes) بیشتری به دست بیاورد؟ پیش از پاسخ به این پرسش و ارائه آموزش ساخت ربات اینستاگرام با پایتون باید به مکانیزم واقعی اندیشید که افراد از طریق آن دنبال‌کننده و لایک (Like) به دست می‌آورند.

اشخاص در حالت عادی، با فعالیت مداوم در یک شبکه اجتماعی دنبال کننده جذب می‌کنند و مشارکت آن‌ها را به دست می‌آورند. آن‌ها اغلب، افراد دیگر را دنبال و مطالب آن‌ها را پسند یا اصطلاحا لایک می‌کنند و برای پست‌های دیگر افراد، نظر (Comment) درج می‌کنند. ربات‌ها نیز کار جذب مخاطب و مشارکت آن‌ها را به شیوه دقیقا مشابهی انجام می‌دهند. در واقع، ربات‌ها بر اساس معیارهایی که نویسنده ربات برای آن‌ها تعریف کرده است، به طور مداوم دیگران را دنبال، آن‌ها را لایک و برای پست‌های منتشر شده، نظر درج می‌کنند.

 

هر چه معیاری که برنامه‌نویس ربات برای آن تنظیم می‌کند بهتر در نظر گرفته شده باشد، نتایج بهتری نیز حاصل می‌شود. لذا برنامه‌نویس ربات باید اطمینان حاصل کند که ربات نوشته شده توسط او، گروه درستی از افراد را مورد هدف قرار داده است؛ زیرا این ربات بیشتر بر اساس محتوایی که صاحب صفحه در صفحه خود درج می‌کند، به تعامل با دیگران می‌پردازد.

برای مثال، فردی که لباس زنانه در اینستاگرام خود به فروش می‌رساند، باید ربات خود را به گونه‌ای بسازد که پرفایل‌های بانوان را دنبال و برای پست‌های آن‌ها لایک و نظر درج کند و یا، این فعالیت‌ها را برای پروفایل‌هایی انجام دهد که از هشتگ‌هایی مانند #زیبایی، #مد، #پوشاک و #فشن (beauty ،#fashion ،#clothes#) استفاده می‌کنند. این امر موجب می‌شود تا مخاطب هدف، با احتمال بیشتری به صفحه اینستاگرام فروش لباس جذب شود، آن را دنبال و شروع به تعامل با پست‌های آن کند.

 

اما از دیدگاه فنی، این ربات اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟ شایان توجه است که برای ساخت ربات جذب دنبال کننده و تعامل در اینستاگرام، نمی‌توان از «رابط برنامه‌نویسی کاربردی توسعه‌دهنده اینستاگرام» (Instagram Developer API) استفاده کرد، زیرا انجام فعالیت‌های بیان شده شامل درج نظر و لایک و دنبال کردن مخاطب توسط ربات، در API توسعه‌دهندگان اینستاگرام محدود شده است. بنابراین باید از خودکارسازی مرورگر (Browser Automation) استفاده کرد. خودکارسازی مرورگر به صورت زیر عمل می‌کند.

  1. اطلاعات احراز هویت (شامل نام کاربری و گذرواژه) به خودکارسازی مرورگر (Browser Automation) داده می‌شود.
  2. معیارهایی برای ربات تعیین می‌شود که به او می‌گوید چه کسانی را دنبال، برای چه کسانی نظر و برای چه نوع پست‌هایی لایک درج کند.
  3. ربات یک مرورگر را باز، در صفحه باز شده و در قسمت نوار آدرس، آدرس وب‌سایت اینستاگرام را درج می‌کند. سپس، در صفحه باز شده، با استفاده از اطلاعات هویتی شامل «نام کاربری» (Username) و «گذرواژه» (رمز عبور | Password) که در اختیار ربات قرار داده شده است، وارد حساب کاربری فرد می‌شود و شروع به انجام دادن کارهایی می‌کند که به او دستور داده شده است.


ربات تلگرام

ربات تلگرام در واقع سرویسی است که از طریق تلگرام توسعه داده شده و با توجه به برنامه نویسی هایی که برای آن انجام میشود خیلی از کارها را ساده تر کرده و مدیریت چندین کار را با هم انجام میدهد. با ربات تلگرام می توان یک فروشگاه اینترنتی ، سفارش گیر آنلاین ، یه سیستم یک پارچه ارتباط با مشتری، و صدها سیستم دیگر را با آن راه اندازی کنید.

برای ساخت ربات جذب دنبال کننده و تعامل در اینستاگرام، نمی‌توان از «رابط برنامه‌نویسی کاربردی توسعه‌دهنده اینستاگرام» (Instagram Developer API) استفاده کرد، زیرا انجام فعالیت‌های بیان شده شامل درج نظر و لایک و دنبال کردن مخاطب توسط ربات، در API توسعه‌دهندگان اینستاگرام محدود شده است. بنابراین باید از خودکارسازی مرورگر (Browser Automation) استفاده کرد.

ثبت دیدگاه جدید

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *