آموزش و پشتیبانی

آموزش و پشتیبانی

وب سایت شما مانند یک ماشین است، اگر به طور منظم نگهداری و سرویس نشود، در نهایت خراب می شود. اکنون که تقریباً همه کسب و کار خود را آنلاین می کنند، فضای رقابتی بیشتری حاکم است. رقبای شما همگی در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که وب سایت آنها در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد. شما باید به طور منظم وب سایت را از جنبه های مختلف آن بررسی کنید و در صورت نیاز آپدیت های لازم را بر روی آن انجام دهید.

 

انواع سیستم پشتیبانی آنلاین
یکی از مهم‌ ترین موضوعاتی که در مورد پشتیبانی آنلاین باید در نظر گرفت پاسخگویی مناسب و سریع به مشتریان و مخاطبین است. بر این اساس باید بهترین ابزارها برای پشتیبانی آنلاین انتخاب شوند تا شاهد بازخورد مثبتی از کاربران سایت خود باشیم. در ادامه چند ابزار مهم برای پشتیبانی آنلاین را به شما معرفی می کنیم.
پیام رسان های اینترنتی
با توجه به این که امروزه پیام‌ رسان های اینترنتی نقش پر‌رنگی را در زندگی روزانه انسان ایفا می‌کنند و اپلیکشن ها و پیام رسان های اینترنتی یکی از مهم‌ترین راه های ارتباطی بین صاحبین مشاغل و مشتریانشان هستند، به همین جهت از این ابزارها می توان به عنوان یکی از بزارهای پشتیبانی آنلاین نام برد که بسیار پرمخاطب و کارآمد هستند. از جمله این ابزارها می‌توان به Telegram، WhatsApp،Skype  و... اشاره کرد.
نرم افزار تیکتینگ
یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد پشتیبانی آنلاین سیستم تیکتینگ است. این سیستم یک ابزار مدیریتی است که درخواست های خدمات مشتریان را پردازش و فهرست بندی می کند. ارجاع تیکت، پاسخ‌های از پیش تعریف ‌شده، سؤالات متداول، پایگاه دانش، اطلاع رسانی خودکار و بسیاری از امکانات دیگر توسط سیستم تیکتینگ ارائه می‌شود. به عبارتی سیستم تیکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که درخواست های مشتریان خود را مدیریت کنید و در کمترین زمان و با بیشترین کارایی پاسخگوی سؤالات و مشکلات مشتریانتان باشید.
ایمیل
یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای مهم پشتیبانی آنلاین، پشتیبانی از طریق ایمیل است. ارتباط از طریق ایمیل به این صورت است که آدرس ایمیل در سایت قرار داده می‌شود یا از طریق فرمی برای مشتریان ارسال می‌گردد. بر این اساس مشتریان یا مخاطبان، درخواست های خود را از طریق ایمیل به سازمان یا شرکت موردنظر ارسال می‌کنند و پشتیبان سایت باید در کمترین زمان ممکن ایمیل‌های دریافتی را بررسی کرده و با رعایت اولویت پاسخگوی سؤالات و مشکلات مشتریان باشد.
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
یکی از جدیدترین ابزارهای پشتیبانی آنلاین نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. این نرم‌افزار یک ابزار برای مدیریت تمام روابط و تعاملات شرکت شما با مشتریان است. هدف این نرم‌افزار بهبود روابط کسب و کار با مشتریان به منظور رشد بیشتر است. سیستم CRM به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با مشتریان خود در ارتباط بمانند، فرآیندها را ساده کرده و سودآوری را بهبود بخشند. در واقع این ابزار به مدیریت تماس، مدیریت فروش، افزایش  بهره وری نمایند‌های فروش کمک می کند.
شرکت های طراحی سایت پس از طراحی وب سایت شما تا مدتی (بین 6 ماه تا 1 سال) از سایت شما پشتیبانی فنی انجام میدهند که جزء خدمات شرکت طراحی سایت به مشتریان خود محسوب می گردد. پشتیبانی فنی شامل: تغییرات کوچک در قالب سایت، مراقبت از حمله هکرها و به خطر افتادن امنیت سایت و موارد دیگر می باشد. پشتیبانی محتوایی سایت شامل قراردادن مقالات بصورت مرتب، افزایش رتبه سایت و … می باشد. در این میان برخی مدیران برای پشتیبانی سایت خود چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ محتوایی 1 الی 2 نیروی متخصص استخدام می کنند تا بتوانند از طریق سایت خود درآمد کسب کنند. برخی نیز بصورت ماهانه با پرداخت مبلغی توافقی به شرکت طراحی سایت از پشتیبانی شرکت طراحی سایت استفاده می نمایند. افزودن محتوا به سایت در صورتی که سئو و رتبه سایت برای شما مهم باشد کار بسیار تخصصی می باشد. نیروی پشتیبان سایت باید به تولید محتوا با هدف افزایش رتبه تسلط کافی داشته باشد.

ثبت دیدگاه جدید

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *