آموزش جاوا اسکریپت

زبان javascript زبان javascript
زمان 1401-03-14
بازدید 276
کامنت 0
جاوا اسکریپت یک زبان اسکریپت نویسی است که بیشتر با کد هایHTML در ارتباط است و دقیقا همانند کدهای HTML روی پلت فرم های مختلف اجرا می شود یا به عبارتی به وسیله مرورگر های وب interpret می شود.
JavaScript یک زبان برنامه نویسی است. که به شما امکان می دهد در زمان واقعی با موارد مختلف در یک صفحه وب ارتباط برقرار کنید. این امکان را به شما می دهد تا به جای اینکه هنوز در صفحه باقی بمانید (یا ثابت بمانید) با صفحه وب خود تعامل پویا ایجاد کنید. جاوا اسکریپت می تواند کارهایی مانند تصاویر متحرک، کنترل فیلم ها و صدا را انجام دهد و متن را در صفحه وب خود تغییر دهد.

قدرت فریمورک جاوا اسکریپت در محبوبیت، استفاده آسان و جامعه بزرگ آن است. این فناوری در کنار HTML و CSS یکی از سه فناوری اصلی شبکه جهانی وب (www) می باشد. جاوا اسکریپت همه ویژگی های یک زبان برنامه نویسی تعبیه شده در مرورگر را دارد و شاید این قدرتمندترین نکته در مورد عملکرد جاوا اسکریپت باشد.

در ابتدا از جاوا اسکریپت فقط در سمت برنامه نویسی کاربر برای ایجاد رابط کاربری و صفحات وب تعاملی استفاده می شد. با توسعه Node.js از جاوا اسکریپت در هر دو سمت برنامه نویسی کاربر و سرور استفاده می شود، این امر برای توسعه دهندگان وب بسیار ارزشمند و کاربردی می کند.

یکی از کاربرد های جاوا اسکریپت را می توان در طراحی اپلیکیشن های موبایل دانست. امروزه در طراحی اپ های موبایل نیز از جاوا اسکریپت بسیار استفاده می شود. فریم ورک زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت متعدد است که از بهترین فریم ورک های جاوا اسکریپت می توان به react و angular اشاره کرد.

 

 پس به صورت کلی می‌توان کاربردهای زبان جاوا اسکریپت را به صورت زیر بیان کرد :
برنامه نویسی فرانت اند
برنامه نویسی بک اند با جاوا اسکریپت
برنامه نویسی نرم افزارهای موبایل
برنامه نویسی نرم افزارهای دسکتاپ

ثبت دیدگاه جدید

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *