prisma vs sequelize vs typeorm vs mongoose

prisma vs sequelize vs typeorm vs mongoose

ORM یا Object Relational Mapping در واقع یک لایه انتزاعی برای ارتباط برقرار کردن با دیتابیس بوده و تا زمانی که از دیتابیس‌های رابطه‌ای استفاده کنید، شما را از نوشتن کدهای SQL بی نیاز می‌کند.

TypeORM

TypeORM یک ORM است که می تواند در پلتفرم های NodeJS، Browser، Cordova، PhoneGap، Ionic، React Native، NativeScript، Expo و Electron اجرا شود و می تواند با TypeScript و JavaScript (ES5، ES6، ES7، ES8) استفاده شود. هدف آن پشتیبانی از آخرین ویژگی‌های جاوا اسکریپت و ارائه ویژگی‌های اضافی است که به شما کمک می‌کند تا هر نوع برنامه‌ای را که از پایگاه‌های داده استفاده می‌کند توسعه دهید - از برنامه‌های کوچک با چند جدول گرفته تا برنامه‌های سازمانی در مقیاس بزرگ با پایگاه‌های داده متعدد. TypeORM از الگوهای Active Record و Data Mapper پشتیبانی می کند، بر خلاف سایر ORM های جاوا اسکریپت که در حال حاضر وجود دارند، به این معنی که می توانید برنامه های کاربردی با کیفیت بالا، کم کوپلینگ، مقیاس پذیر و قابل نگهداری را به سازنده ترین راه بنویسید.

https://www.npmjs.com/package/typeorm
 
Sequelize
Sequelize یک ORM TypeScript و Node.js مدرن برای Postgres، MySQL، MariaDB، SQLite و SQL Server و غیره است. دارای پشتیبانی از 
transaction support
 relations
eager and lazy loading
read replication
 
 
mongoose
Mongoose یک چارچوب JavaScript است که معمولاً در یک برنامه Node.js با یک بانک اطلاعاتی MongoDB استفاده می شود و یک Mapper Document Object (ODM) است. این بدان معنی است که Mongoose به شما امکان می دهد اشیاء را با یک طرح کاملاً تایپ شده که در یک سند MongoDB ترسیم شده است تعریف کنید.Mongoose مقدار فوق العاده ای از کارکردها در زمینه ایجاد و کار با طرحواره ها(schemas) را فراهم می کند.

https://www.npmjs.com/package/mongoose
 
Prisma
Prisma به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن کمک می‌کند تا با یک جعبه ابزار منبع باز پایگاه داده برای PostgreSQL، MySQL، SQL Server، SQLite، MongoDB و CockroachDB سریع‌تر بسازند و خطاهای کمتری را ایجاد کنند.

https://www.prisma.io/
نویسنده :
مجید پورداود
  • مجید پورداود
  • مهندس نرم افزار و تحلیلگر ارشد سیستم های کامپیوتری تحت وب می باشم. از سال 1395 برنامه نویسی را شروع کردم و به زبان های php (فریم ورک laravel -codeigniter)  و زبان جاوا اسکریپت (فریم ورک express.js-nest.js)  تسلط دارم.  

ثبت دیدگاه جدید

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *